Přestože na pohovoru by se každý měl snažit klást dostatek otázek pro budoucí rozhodnutí o přijetí či nepřijetí pozice, mnoho dotazů zůstane na později, až se skutečně dostanete „do akce“. První den může být stresující, chaotický a nových podnětů na vás může být zkrátka trochu moc. Proto doporučujeme zapisovat si poznámky a otázky, které vás budou během tohoto i dalších dnů napadat. A které jsou ty podstatné a zásadní?
Detaily ohledně režimu, zvyklostí a komunikace
Nejspíš už víte, kdy vám končí a začíná pracovní doba a kde je vchod do kanceláře. Své informace si ale určitě musíte doplnit o detaily, jakými jsou například používání dalších prostorů na pracovišti a doplňujícího vybavení, skladování kancelářských či jiných potřeb, způsob komunikace s ostatními zaměstnanci či odděleními anebo pravidla, která platí, když budete z budovy odcházet jako poslední. Průběžně budete nacházet další a další podrobnosti – a doporučujeme se hned zkraje ptát opravdu na vše.
Seznam povinností
I zde platí, že svou náplň práce obecně znáte, nicméně konkrétních povinností bude mnohem více a budou spadat do více oblastí. Abyste zejména zpočátku na nic nezapomínali, opět doporučujeme sestavit si seznam a podle něj například první dva měsíce vždy kontrolovat jejich splnění. Můžete také využít některé z elektronických aplikací pro zápisy úkolů či kalendář ve vašem mobilním telefonu či počítači.
Otázky pro kolegu
Jsou věci, na které se zeptáte oficiálně svého šéfa či zaučující osoby. Každá kancelář či jiný typ pracoviště však má i jakási nepsaná pravidla, která momentálně nejspíš znají všichni kromě vás. Například to, v kolik je skutečně vhodné odcházet domů – oficiální pracovní doba se s tím ne vždy musí shodovat. Na tyto věci se možná nebudete ptát hned první den, ale zjistěte si je co nejdříve, nejlépe od vstřícného a diskrétního kolegy.
Aplikant.cz | Recenze a hodnocení firem